Produkty cestovního ruchu jsou klíčovou součástí destinačního managementu, z tohoto důvodu na ně klademe důraz také v Kraji pod Javořicí. Základem pro jejich vznik a úspěšné fungování je spolupráce destinační společnosti s veřejným nebo soukromým sektorem, případně kombinace obojího. Návštěvníkům se snažíme nabídnout rozmanité produkty tak, aby si dokázalo vybrat co nejširší spektrum lidí. Neomezujeme se ale pouze na turisty a naopak se snažíme být otevření místním, jejichž spokojenost je pro nás velmi důležitá a velkou měrou přispívá k chodu samotné destinační společnosti. Zatím jsme vsadili na základní produkty, jejichž nabídku budeme postupně rozšiřovat.
Zvýhodněné vstupné na vybrané památky v Telči
Popis produktu: Při zakoupení základního vstupného do jednoho ze tří zajímavých cílů – Městská galerie Hasičský dům, věž sv. Ducha, Muzeum Vysočiny Jihlava na Starém městě, lze získat 50% slevu na vstupné ve zbývajících dvou objektech. Slevová akce vznikla díky spolupráci s vedením města Telč, které provozuje věž i galerii a také správou telčské pobočky Muzea Vysočiny. Produkt spojuje různorodé zážitky ze třech zcela rozdílných cílů s ekonomickým benefitem.
Zdůvodnění: Produkt má potenciál návštěvníky zavést na místa, která by do svého cestovního itineráře třeba nezařadili. Poloviční cena vstupného je poměrně významnou slevou, která by tak mohla přivést turisty například do galerie, která není, navzdory své příznivé poloze v centru města, tolik navštěvovaná, jako například věž sv. Ducha. Zároveň jde o krok vstříc také nově otevřené pobočce muzea na Starém městě, které se větší množství příchozích snaží teprve přilákat. Zároveň při jeho návštěvě lidé mohou objevit i jinou a o nic méně malebnou část Telče, která není tolik vyhledávaná, přestože je také historicky velmi cenná.
Cílová skupina: Rodiny s dětmi, pro které představuje ideální kombinaci návštěva věže a interaktivní expozice v Muzeu Vysočiny; jednotlivci i páry
Počet tiskovin: 1000
Zvýhodněná vstupenka
Filmový průvodce: Jak se budí princezny
Popis produktu: Dvanáctistránková publikace navazuje na filmařskou tradici v Telči, kterou řada lidí zná právě skrze filmové záběry. Vhodná je ke stažení do mobilu či počítače, ale i k vytištění. Destinační společnost ji nabízí na svém webu. Přidanou hodnotou průvodce jsou dobové historické fotografie z natáčení a také vzpomínky pamětníků, včetně představitelky princezny. Cílem brožury je návštěvníky provést po místech, kde v Kraji pod Javořicí pohádka vznikala a propojit s místy konkrétní filmové scény. Průvodce začíná na Státním zámku Telč, jeho třech nádvořích a návštěvníky zve také dovnitř, pohádka vznikala v honosných sálech na trase A, ale i v nově otevřeném zámeckém podzemí. Místní obyvatelé si díky průvodci mohou zavzpomínat na srub, který se ve filmu také mihnul a před lety vyhořel. Z Telče pak publikace čtenáře navádí na nedaleký hrad Roštejn, kam se mohou vypravit i na kole. Každá část průvodce začíná mapou s vyznačenými místy. Produkt propojuje zážitek v destinaci s poznáním, navazuje také na činnost Filmové kanceláře Vysočina Tourism a odkazuje k oblíbené a velmi známé pohádce. Produkt vznikl prostřednictvím spolupráce s městem a provozovateli památek.
Když prší
Popis produktu: Brožura sumarizuje cíle, kam mohou návštěvníci zavítat v případě, že počasí nepřeje venkovním aktivitám. Je rozdělená dle oblastí na Telčsko, Třešťsko a Počátecko a v závěru vybírá ještě několik TOP tipů na místa, která rozhodně nevynechat. Brožura je využitelná celoročně. Obsahuje základní informace, která návštěvník potřebuje znát - přesnou lokaci daného místa i fotografií, otevírací dobu po celý rok, adresu webu a telefonní kontakt. Jako inspirace může sloužit i místním, kteří přemýšlejí, jak strávit deštivý den jinak, než doma. Produkt vznikl díky spolupráci s veřejným i soukromým sektorem.
Zdůvodnění: Průvodce poskytuje široký výběr aktivit, které nezávisí na venkovních podmínkách. Je tedy jedno, zda venku prší nebo sněží, v Kraji pod Javořicí si návštěvníci pobyt užijí bez ohledu na počasí. Vybrat si mohou ze široké škály aktivit, samozřejmě v závislosti na sezóně - letní nabídka je pestřejší. Brožura jim předává tipy na památky, výstavy, muzea, galerie, tvořivé dílny, vnitřní sportoviště nebo volnočasové areály a mnoho dalšího. Lidé ihned zjistí, zda mají na daném místě otevřeno a kde se nachází. Tímto způsobem mohou navštívit i místa, kam by jinak třeba nezavítali a nenechají se od výletu odradit i přes nepříznivé počasí.
Cílová skupina: Rodiny s dětmi, senioři, jednotlivci i páry
Zmrzlinová stezka
Popis: Krátký průvodce zobrazuje okruh kolem celé oblasti Kraje pod Javořicí, kde jsou vyznačeny zastávky s cukrárnami či zmrzlinárnami. Pod QR kódem se skrývá trasa v aplikaci či na webu www.mapy.cz. Průvodce je víceúčelový, jednak slouží jako seznam tipů, které podniky navštívit a zároveň funguje jako cyklotrasa, případně částečně vycházková trasa. Produkt propojuje gastronomický zážitek s pohybem a návštěvou různých míst po cestě. Vznikl díky spolupráci se soukromým sektorem
Zdůvodnění: Produkt reaguje na rostoucí oblibu domácích řemeslných zmrzlin, jejichž sortiment se v Kraji pod Javořicí v letošním roce rozrostl. Návštěvníkům předává tipy na konkrétní ověřené podniky a pokud absolvují alespoň část stezky, navštíví současné klíčové cíle v oblasti. Pro ty, kteří nehledají pohybovou aktivitu představuje stezka seznam tipů, kde jsou zahrnuty i zmrzlinárny v menších obcích, kde by je ne každý očekával. Produkt se tedy zároveň snaží turisty rozptýlit po celém území, aby byl zážitek z jejich návštěvy kompletní.
Cílová skupina: Rodiny s dětmi, senioři, dětské skupiny, jednotlivci, páry